2015. november 22., vasárnap

Stílus és design a Millenárison

Ma egy nagyon szerencsés véletlennek köszönhetően a WAMP design vásár és a NLCafé téli fesztiváljára kerültem. Ha jobban megtervezem a hétvégémet, akkor jobban felkészülök, vittem volna fényképezőgépet, és elnézést is kérek, csak mobilos fotókkal tudok szolgálni az eseményről.





















A program már a karácsonyi készülődés, és a lehetséges ajándékok levadászásának szellemében telt. Nagyon sok designer standjánál láttam azt, hogy mennyire igényes, minőségi munkák kerülnek ki a kezek alól, stílust teremtve, a tervezők méltán lehetnek büszkék munkáikra.
Sajnos nem állt annyi idő rendelkezésemre amennyit szerettem volna, ezért főleg a lakber témájú dolgokat igyekeztem szemrevételezni és nagyobb  figylemet fordítani azoknak amelyek szellemiségben és stílusban is hozzám közel állnak, de persze megálltam az örök szerelemnek számító összes füzet és papírtermék mellett is :)

Kb. két órát tudtam a vásáron eltölteni, és az abszolút kedvenceimről írnék pár sort.

Az első állomás ahol megálltam a Slow Budapest standja volt. Aki használ határidőnaplót, annak egy anti-határidőnaplóra is szüksége van. Ezt kínálja a kellemes könyvecske, amely segít, hogy lelassítsuk életünket.

Slow Budapest

És valóban elgondolkodtam, hogy miért rohanok? Mi az ami nem vár meg? Mi elől rohanok, miről maradok le... A Slow Budapestről itt olvashattok.

A következő megállóm Papetri paperworks standja volt. Nagyon sok színezős füzettel, hívogató portékákkal várta az érdeklődőket, és bevallom, még azelőtt, hogy Magyarországon sorra jelentek volna meg a felnőtt színezős könyvek, már akkor szerettem volna. De mivel gombaszámra jelentek meg a különböző kiadók, különböző színezős könyvei, el is vesztettem érdeklődésemet, és nem is vettem. Most, itt, Papetri újra visszahozta ezt a vonzalmamat, és ha újra színezni szeretnék, biztosan az ő füzeteit választanám. 

Papetri

Moringa standja volt a következő, Molnár Réka mintatervező munkái közt bögrét, mágnest, kötényt is láttam. A bögrék mintái hőre változnak, és akkor kiedül, vajon mit les a róka a fák alatt, vagy mit rejtenek a házikó ablakai. Zseniális!

Moringa


A programon, nagyon sok olyan kiállítóval találkoztam, akik számára az újrahasznosítás fontos szempont. Akik ismernek, tudják, hogy biológiából diplomáztam, mindig is fontos volt számomra a természet, és a hobbim is úgy alakult, hogy miután sok DIY blogger társam oldalát megismertem, magam is a nagyon sok tárgyat gondoltam újjá, sok régi bútort újítottam fel, és igyekeztem ezekről be is számolni. 

Mandalace asztala is dugig volt csipkemintás üvegekkel, üveggömbökkel, róla többet itt találtok, akik szeretik a régi horgolt csipkéket mindenképpen nézzék meg a munkáit!


Mandalace

Az újrahasznosítás jegyében tervezi naplóit és jegyzetfüzeteit  a Deluxe Dollz. Termékeik közt megtaláljátok a mobilhátlapokat, ékszereket, zsebtükröket és sok mást is, Webshopjukból nem hiányoznak a művészi vászon vagy papírnyomatok sem.

Deluxe dollz

A következő noteszes, hátáridőnaplós termékek amelyekbe belefutottam, az a noteshell.hu volt. Bevallom, ez tetszett a vásáron megtalálható határidőnaplók közül a legjobban. Igényes kézműves termékek, a kidolgozásukon csak ámultam és bámultam...


Noteshell

Az egész kiállítás során a lakber szememnek egyik legkedvesebb élménye a Mohaworks standja volt. A funkcionális betontermékek között volt lámpa, óra, szappantartó, de készítenek nagyon szép ékszereket, mobiltelefon állványt, és bevallom, jó sok időt eltöltöttem a honlapjukat tanulmányozva..


Moha design

A programon nagyon sok tervező volt jelen ruhákkal, táskákkal, kiegészítőkkel. A legtöbb mellett gyorsan elsuhantam, de amelyik mellett megálltam, az Ducsai Judit alkotásai voltak. Főként táskák és öltözékkiegészítők vannak Judit munkái között, melyek közt találtok díjnyertes darabot is! Munkái számomra szerelem lett első látásra, itt láthatjátok miért :) 

Ducsai Leather. Goods
Aminek szintén megörültem, hogy ma megismerkedhettem Magony Ágival. Cuccait már régebbről ismertem Merci és Ancsa dekor oldaláról, és most, hogy egy iroda berendzesén dolgozom, szinte biztos vagyok, hogy a papírzsákokat  ha addigélekis becsempészem az enteriőrbe.



Amit mindenképpen beterveznék egy mai irodába az a Wowa kártyatartói. Az igényesen kidolgozott fa kártyatartó, pénz, de akár kulcs tárolására is alkalmas. Szívesen látnám névjegykártyatartóként is bármelyik menedzseri asztalon.


Talán a Fészek Részek standjánál töltöttem el a legtöbb időt. A környezettudatos bútormanufaktúra portékáit megtaláljátok itt. Engem valóban lenyűgözött az egyszerűsége, környezettudatossága, csavarmentessége - tárgyaikat a fizika törvényei tartják össze. Polcrendszerük szabadon variálható, engem mégis a Hashtag lámpájuk fogott meg.



A képeket köszönöm szépen Zsófinak és Lackónak!

Wamp design kószálásom végén még a napot megkoronázva belefutottam egy designer Budapest térképbe az alkotóról Urban Sidewalker-ről ide kattintva olvashattok, és számomra ezzel zárult a program, és szívből örültem, hogy a ma délelőttöt mesteri formák, látvány,  hangulat, és tárgyak között tölthettem.
Urban Sidewalker


























2 megjegyzés: