2016. november 27., vasárnap

Advent első vasárnapja

Ma van advent első vasárnapja, a legtöbb otthonban ilyenkor meggyújtjuk az adventi koszorún az első gyertyát.



Lehet az egy adventi asztaldísz (ikebana), vagy valódi koszorú a katolikus vallásban használt liturgikus színekkel (3 lila 1 rózsaszín gyertya), komoly jelzésértékkel bír, a karácsonyi ünnepkör kezdetét jelenti.

A XIX.-XX. század óta szokás adventkor koszorút készíteni. Az adventi koszorú őse egy kerékszekérre felfüggesztett 23 szál gyertya volt, melyet egy német evangélikus lelkész készített el, és karácsony napjáig, minden nap eggyel többet gyújtott meg rajta. Mára ez általában egy fenyőalapra helyezett 4 gyertya lett, a katolikus egyház szerint a bűnbánat lila színeiben, kivéve a harmadik vasárnapra jutó rózsaszínűt, amely az öröm vasárnapja. Minden gyertya szimbolizál egy fogalmat: 1. hit, 2. remény, 3. öröm, 4. szeretet. A növekvő vasárnapok számával növekszik a meggyújtott gyertyák száma  a növekvő fényt szimbolizálva.

Idén is kicsit alternatívra vettem az adventi gyertyáim elkészítését, elrugaszkodva az eredeti színektől, formától.

4 fehér vékony magas gyertyát használtam, melyekre kis fa csillagot ra rögzítettem. Az első gyertyára egyet, a másodikra kettőt, és így sorban. A rögzítéshez vastagabb cérnát használtam, és csak jó szorosan rákötöztem.


Először megpróbáltam a tortatálra helyezett koszorú közepébe állítani, ami az igazat megvallva az első ötletem volt, de ki kellett találnom, mitől lesz majd mozdulatlan, és jól rögzített a gyertya a tálon.
Az lett volna a legjobb megoldás - ha lett volna olyan pici gyertyatartóm, ami alacsony, és a koszorú közepébe rejthetem. Ez stabilan tartotta volna a gyertyákat akkor is ha mozdítom a tálat, és máshová helyezem. De mivel nem volt ilyenem, másat kellett kitalálnom.



A megoldás pedig egy régi patinás gyertyatartó volt, ami hangulatában illett a fehér gyertyákhoz és az alaphoz is. Annyi szépséghibája volt hogy 5 ágú, de ezt nagyon gyorsan orvosoltam a közepébe helyezett pici gömbbel.


Amikor a gyertyákat a gyertyatartóba állítottam, úgy éreztem mintha még valami hiányozna róla, ezért kis vászonra írt cédulákat kezdtem el gyártani. Ezekhez maradék vásznat használtam, melyre transzfer technikával vittem fel a számokat. A vászon alá kis juta darabkát tettem, sarkainál összefogva kötöttem meg egy apró csipkedarabbal és színben harmonizáló szalaggal.

















Békés ünnepvárást kívánok!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése